چو ایران نباشد تن ما مباد

 من می خواهم هفت دولت به زیر بیرق ایران بیاید ، من زیر بیرق بیگانه نروم
نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران

۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

فایده استفاده از ظروف مسی و آهنی در پخت غذاها


معروف است که پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، داشتن یک دست‌بند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود.
از سوی دیگر محققین، یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.
تا چند دهه پیش، مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت ...
هیچ‌کس نمی‌دانست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیرد، فقط می‌دانستند برای پخت غذا خیلی لازم می‌باشد.
داستان از این قراره که بدن (مخصوصاً مغز) برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به ٦ میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.
کمبود یون مس باعث میشه شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و مدام دهن‌دره کنید. در ضمن هیچ کارخانه داروئی نمی‌تونه از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کنه ... و اونی که مثلاً به اسم قرص آهن به خورد شما می‌دهند شامل مولکول آهن هستش که برای بدن هیچ کاربردی نداره!!!
ولی تا این جا بدونید که غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی، از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کند و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌‌کنه دیگه از اون دهن‌درگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی مخصوصاً برای خانم‌ها نزدیک به دوران عادت ماهیانه دارد.
ولی یک دفعه توی دهه ٥٠ از این نون خشکی‌ها اومدند و داد می‌زدند (قابلمه مسی ....... کفگیر آهنی خریداریم .....) و با یک قیمت مناسب این قابلمه‌ها را خریدند و به جاش قابلمه آلمینیومی می‌دادند که بهش می‌گفتند روحی. هیچکس توی اون دهه نفهمید این همه قابلمه مسی ها کجا قراره بره؟

* بعدش هم که الان ظرف‌های استیل و تفلون و این مزخرفات اومده که مدعی هستند غذا توش زود می‌پزه و به کف ظرف نمی‌چسبه. ولی مردم ما خبر ندارند که همین یون‌های مضر در این ظروف عامل سرطان هستند و به راحتی یون سرب و آلمینیوم و ..... می‌تونند در جا، یک کودک ٦ ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و سرطان و یک فرد بزرگسال را در طی ٥ سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند و بعدش هم سرطان.

من به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم حتماً برای پخت غذا (مخصوصاً غذاهای آبکی) از قابلمه مسی و کفگیر آهنی استفاده کنند. حداقل برای یک بار هم شده تا ظرف سه روز اثر آن را روی بدن خودتون ببینید.
 

** حالا بشنوید از مردم خودمون :
حالا جالبه توی شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تیکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیره ..... این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شود. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون
 می‌شوند. 

Omid Sariri
Civil Eng.


این مطلب به تاریخ چهارشنبه تیر شید 26 خرداد ماه 2569 شاهنشاهی برابر با
26 خرداد ماه شمسی تحمیلی تازی و تازی پرستان نوشته شد.

۱۷ نظر:

  1. مطالب مفيدي درج ميكنيد نوشين خانم.
    البته در مورد اين موضوع قبلا" هم شنيده بودم. ولي مطلبي كه الان خوندم خيلي كاملتره.
    من خودم كمي فقر آهن دارم. با اينكه قرص آهن هم استفاده ميكنم اما زياد فايده نداره.
    اين رسمي كه از مردم مازنداران راجع به انداختن يك تكه آهن داخل خورش نوشتي خيلي جالب بود.

    پاسخحذف
  2. درود بر شما و باسپاس ازاین پیام بسیار و بی کران ارزشمند شما:

    درود بر شما و بر فردوسی و بر کوروش و بر تمامی ایران یاران از باستان تا کنون[گل]

    ...کار تازه شما مانند همه کارهای تان بسیار خوب و ارزشمند بود.آفرین.

    ...بهره بردم.

    پاسخحذف
  3. خوب باشه حرفی نیست
    من منتظر شما می مانم،شما فقط یک آیه برای من مشابه قرآن بنویس
    البته عربی
    از معلمین و مدرسین و . . . زبان عربی هم کمک بگیر،ترجمه که کاری نداره،من منظورم عربی بود،یا بگردید اگه کسی تونسته همچین چیزی بنویسه،برام مثال بزنید
    اگه هم نتونستید،باید از حرفتون کوتاه بیاید،اگه هم تونستید،من از حرفم کوتاه میام و از این به بعد به جای کسری،محمود صدام بزنید
    خوبه؟

    پاسخحذف
  4. سلام نوشین عزیزم
    موضوع جالبی بود و پربار .ممنون و بدرود[گل]

    پاسخحذف
  5. سلام
    در جواب اینکه فرمودید محمد خودش قرآن رو نوشته میخوام یه ایمیل براتون بفرستم
    نامه ای که یکی از دوستانم برای فرستاده دوست دارم شما هم بخونیدش
    در مورد چگونگی مسلکان شدن پروفسور موریس بوکای
    که روی اجساد مومیایی شده ی مصری تحقیق میکرد
    اگه میشه لطف کنید و ایمیلتون رو بهم بدید تا بهتون ثابت کنم قرآن رو محمد ننوشته و قرآن فرمایشات خدا ست
    در ضمن میتونم بپرسم دین شما چیه؟

    پاسخحذف
  6. مثل اینکه شما چشمتون رو بسته اید و گوشتان را هم
    من هیچ مدرک و دلیلی در حرف های شما ندیدم
    در ضمن تا وقتی دریچه ها و کانال های ورودی اطلاعات را به روی خودتان بسته اید،من هرقدر هم برای شما دلیل بیاورم اثر نمیکند،عذر میخوام اینو میگم ولی "نرود میخ آهنین در سنگ"
    اون نامه رو به جی میلتون ارسال میکنم،شواهدی که باعث شد پروفسوری فرانسوی به اسلام روی بیاره،البته حتما اون هم مثل ما حیوان بوده که این کار رو کرده،اگر مثل شما انسان بود،که این اشتباه رو نمیکرد،یا شاید میتونید در جواب بگید،اون آدم گول خورده و یا خرفت شده بوده و مثل شما روشن فکر نبوده حتما

    پاسخحذف
  7. سلام جناب فاطمی
    انچه که من در وب نوشین آورده ام نام زنانی است که براساس سند و تاریخ نوشته نامشان آمده . همه می دانند جامعه ی ایران باستان جامعه ای مادر سالار بوده و کسی منکر نیست . اما اینکه خود شما هم اقرار می کنی که زن اگر دختر به دنیا می آورد هدیه می گرفت و اگر پسر به دنیا می اورد دو برابر هدیه می گرفت آیا بهتر از قانون عرب جاهلی نبوده که دخترها را زنده به گور می کردند. وقتی دخترانشان را زنده به گور می کردند در ایران باستان سپندار مذ یا روز عشق ایرانی داشتیم که مرد باید به زنش هدیه می داده. همین که روزی برای گرامیداشت زن داشته اند برای شما کافی نیست ؟ که زن دارای ارزش و احترام بوده . اگر چه گفته ی شما را هیچ جا نخوانده ام اما منکر حرف شما نیستم ولی شما مطالب مرا که در کتابهای تاریخی آمده رد می کنی و به این یک مورد که زائو برای برای دختر به دنیا اوردن نیم پسر به دنیا اوردن هدیه می گرفته اعتراض داری. مطمئن باش به خاطر تبعیض نبوده و به احتمال زیاد به چشم یک نیروی جنگی و مدافع بوده.

    پاسخحذف
  8. به نام مهربانی که مهربانی را آفرید
    فقط میتوانم بگویم عالی بود. پست اولت درباره مدرسه عشایری خیلی برام جالب بود. همچنین نوشته ات در مورد مک دونالد. هنوز دارم به اون حیوون های بیچاره فکر میکنم. خیلی مرگ دردناکی دارند. از انسانیت به دور است
    بگذریم. وبلاگت مثل قبلیا عالی بود. اینم لینک کردم دوست سبزم
    سبز باشی و استوار

    پاسخحذف
  9. درود نوشین عزیزم
    امیدوارم خوب و سلامت و شاد باشی دوست خوبم
    ممنون که هنوز هم به من سر می زنی
    خدا میداند خیلی خیلی گرفتارم و به ندرت می توانم به وبلاگ خودم و دیگران سر بزنم.
    از اینکه می بینم تو هنوز هم پابرجایی و بدون هیچ ترس و واهمه ای هنوز به روشنگری ها و آگاهی دادن هایت ادامه می دهی خیلی خوشحالم.
    مطالب آموزنده ات را همواره می خوانم و چیز یاد می گیرم.
    خیلی خیلی مواظب خودت باش نوشین جان
    ممنون و موفق باشی

    پاسخحذف
  10. سلام نوشین جان. البته ظروف مسی ضررشون بیشتر از نقعشونه و به همین خاطر سالهاست که دیگه استفاده نمیشن. درضمن به این دوستی که اینجا نوشته یه آیه مثل قرآن بیارید توصیه میکنم یه سری به سایت زندیق بزنن. نه آیه، بلکه کلی سوره آورده شده و خود قرآن پر از ایراد صرف و نحوی هست
    بدرود

    پاسخحذف
  11. بسیار شرمنده‌ایم بابت تأخیر!
    اما می‌خوانیم بانو...

    پاسخحذف
  12. من برای نظر تمام بینندگان وبلاگم احترام قائلم و نظری رو حذف نمیکنم
    اگه منظورتون این نظر بود،در صفحه ی دوم نظرات اون گست درج شده،بادرودی دوباره به وجدان و انسانیت شجریان . . .
    چرا فکر میکنید من نظر شما رو باید حذف کنم؟به بدبین شدید؟ وقتی رفتید توی قسمت نظرات،در قسمت پایین روی 2 کلیک کنید،نظرتون میاد،در قسمت نظرات بلاگفا وقتی نظرات از 50 تا بگذره،به 2 صفحه یا بیشتر تقسیم میشه

    پاسخحذف
  13. با بهترین درود ها به نوشین
    نوشته اگاه کننده ای است همینگونه هست که نوشتید شوربختانه مردم هنوز بدی های ظرفهای تفاون را نمیدانند یا اینکه ظرفهیا پلاستیکی در میکرو وله میگذارند
    شاد باشی و تندرست

    پاسخحذف
  14. اون نظر یه نوع تبلیغ برای سایتی بود که اهداف ضد دینی داره
    واسه همین حذفش کردم

    پاسخحذف
  15. حتما این مشکل برای شما هم پیش اومده
    آره؟

    پاسخحذف
  16. منبع این خبر کدام کتاب یاسایت یا... است؟

    پاسخحذف

به امید آزادی ایران بدست ایراندوستها